si tukang masak kecik

waktu bulan puasa tahun 2009 lepas, akulah chef baru kat rumah, menggantikan ibuku yang sibuk bertapa di qua hiraq di kl. *so, dearest mother, you better get that title of yours or else! ;)* tepat pukul 6 petang, aku dah mula bertukang kat dapur tu. penat gile kot rushing bagai nak rak siapkan makanan! baru aku tau feeling mak aku camne time dia memasak. huhu~

selain diriku, aku ada jugak merekrut beberapa budak kecil yang sangat berbakat dalam bidang masak-masak neh untuk menjadi penolongku di dapur. memperkenalkan~


fariz iqmal bin muhammad
9 tahun
seorang yang blur-blur & totally lost in his own world

fariz izzwan bin muhammad
7 tahun
seorang yang tak tahu bila nak berhenti bercakap


farah nadia binti muhammad
4 tahun
seorang yang sangat demand dan suka menjerit

menu buka puasa kami tiap-tiap hari mesti ada kuih buah melaka. kalau takde, mau nye si nadia ni menjerit nak kuih tu. bukannye dy makan pon, saje je nak ada kuih tu atas meja. suka sangat dia time aku tengah buat buat kuih melaka atau lebih dikenali oleh si nadia sebagai kuih pusing-pusing. ahaks~


nota kaki: sedang homesick. wish i had spend more quality time with you guys. abah mi, doakan akak kat sini yerp.

0 blue love received: